E. Rospars - 04/2013

Niveau : débutant (pre A1) or élémentaire (A1)

Compétences : expression orale et compréhension orale

Structures grammaticales  possibles :

• Have you got... ? Yes I have, no I haven't
  • Do you have ? Yes I do, no, I don't
  • Can I have ? Yes you can
  • I'd like....please et d'autres formules de politesse (here you are, thank you, you're welcome) selon ce que l'enseignant souhaite travailler

Vocabulaire : celui de la ou les familles choisies (en fin de séquence d'apprentissage sur le thème ou en fin d'année pour réviser plusieurs familles).

Le vocabulaire de ces jeux de 7 familles est celui du document passerelle Savoie.

Matériel : les cartes imprimées en couleur (un jeu par groupe) et plastifiées si possible (attention au découpage que les cartes ne soient pas reconnaissables à leur dos et à l'épaisseur du papier pour ne pas voir à travers)

Règle du jeu:

The game is played in groups of 3-4. Each player receives 4 cards. The rest of the cards are placed in a pile face down. The aim of the game is to collect sets of 6 cards according to the categories.

Each player in turn asks another player : do you have( the name of the category)?

if he says no- the player takes a card from the pile and the turn moves on.

If he says yes-then the first player continues to ask: do you have....(the specific item that he needs) if the answer is yes- the second player gives the card to the first one and the first player can continue asking: do you have more?..

The winner is the player who has collected the most groups - categories.

Exemples de jeux

body classroom clothes 1 clothes 2
colour drink farm animals feeling
food fruit head house